EN

Odjek

Petar Dositej Arandjelović

Igrani film | 16 mm | c&b | zvuk | 1964 |  

Produkcija: Kino Klub Beograd
Petar Dositej Aranđelović (Blagojević) rođen 2.04.1940 u Knjaževcu.U Beogradu živi od 1945.godine. Završava kino kurs 1962.godine u Kino klubu „Beograd”, kada postaje i njihov član. Film Rekvijem za dečaka je njegov prvi snimateljski rad.Prvi film koji je režirao je Odjek,a njegov najzapaženiji film je Ekstaza koji montira sa vrlo malo svojih kadrova , kadrovima iz reklame i delova muzičkih numera. Ovaj pristup filmskom istraživanju nastavio je i u sledećim filmovima-Policijska stanica i Sumrak. Kao snimatelj i montažer se iskazao sa trilologijom Tomislava Gotovca-Pravac, Kružnica i Plavi jahač iz 1964 godine.Kao profesionalni montažer je od 1967.godine u Televiziji Beograd. Godine 1971. realizuje se kao snimatelj i montažer na profesionalnom filmu u filmovima Jovana Jovanovića-Joce-Kolt 15 gap, Mlad i zdrav kao ruža i kao Supervizor na njegovom filmu Pejsaži u magli. Filmom Sok od šljiva , Branka Baletića, uvodi srpski film u novo iskustvo montaže muzičkog filma. Od 1996.godine stvara svoj Opus filmova: Besmrtna Mladost(1996), Smrtna mladost(1997) i Večna Mladost (2000). Zatim filmove IN and OUT, Ni in ni out samo Of, Ubica mekog srca. Montira nagrađene filmove Mihaila P. Ilića-Presuda(1998) i Markale(1999).U filmu Zorana Živkovića Živeli unosi naglašenu dimenziju tonskog zapisa što doprinosi kvalitetu filma i film odnosi Gran pri nagradu na beogradskom dokumentarnom festivalu(1998), i nagradu Fipresci za najbolji dokumentarni film u toj godini.Godine 2012. sa svojim filmovima Duplo golo i Budućnost učestvuje na festivalu Alternative, a sa filmom Osvajači i prevrtači učestvuje na festivalu Alternative 2013 godine.
Sinopsis                                                                                                                                                                                                         Mladi ljudi su sve češće usamljeni.Film je pokušaj da usamljenost prikažemo kao posebnu ljubav u budućim susretima.

Credits

Cast

Protagonist: Branka Jovanović

Akademski Filmski Centar

Akademski kino klub (AKK) osnovali su studenti Beogradskog univerziteta 1958. godine. Od 1976. deluje kao Akademski filmski centar (AFC) u Domu kulture Studentski grad u Beogradu. Jedan od nekoliko najznačajnijih kino klubova u nekadašnjoj Jugoslaviji kroz filmove autora i rad na širenju filmske kulture ostavio je dubok trag u istraživačkom i eksperimentalnom filmu Jugoslavije i Srbije. Pored produkcije nezavisnih i alternativnih filmova, Centar organizuje radionicu filmske režije i različite seminare iz oblasti filma. U okviru Alternativnog bioskopa prikazuje veliki broj alternativnih, eksperimentalnih i avangardnih filmova, autorskih projekcija i retrospektiva. Organizuje Festival novog filma i videa Alternative film/video (od 1982.) i Evropski festival animiranog filma Balkanima (od 2004.). U Arhivu alternativnog filma Centar čuva i distribuira filmove značajne za istoriju eksperimentalnog filma u Srbiji. Danas jedini aktivni kino klub u Srbiji, AFC predstavlja nezaobilazno mesto na mapi svetske alternativne filmske produkcije i instituciju koja mladim ali i afirmisanim autorima pruža bezrezervnu podršku u realizaciji i distribuciji alternativnih (eksperimentalnih, avangardnih, ličnih, dokumentarnih …) filmova.

Alternative film arhiv

Alternative film arhiv osnovan 1982. godine predstavlja idejnu sintezu rada Akademskog filmskog centra Doma kulture “studentski grad” sagledanog kroz intenzivno negovanje filmskog stvaralaštva i aktivnosti na planu kritičke revalorizacije i teorijskog definisanja alternativne filmske produkcije. U Arhivu alternativnog filma čuvaju se filmovi koje su autori realizovali u AKK/AFC-u od njegovog osnivanja 1958. godine do danas. Veliki i značajan deo fonda predstavljaju i filmovi koje su autori iz Beograda, Srbije i Jugoslavije pohranili u Arhivu. Prateća građa: publikacije, fotografije, dokumentarni filmski, video i fono zapisi kao i tehnika za reprodukciju starih filmskih i video formata, upotpunjuju sliku kulturnog miljea i vremena u kome su ovi filmovi nastajali. Umetnički i proizvodno alternativan u odnosu na vladajući kod profesinalne kinematografije, alternativni film je uvek bio na margini pažnje. Delimično digitalizovan filmski fond i mogućnost uvida samo u okviru Arhiva ili posebnih projekcija nisu pogodovali njegovoj prezentaciji i vrednovanju. Zato su dalja digitalizacija i dostupnost ovog filmskog fonda putem interneta jedan je od ključnih preduslova za istraživanje eksperimentalnog i avangardnog filma u Srbiji i njegovu prezentaciju u svetu. Digitalne kopije filmova i dokumenti pohranjeni u Alternative film arhivu dostupni su u Biblioteci Doma kulture "Sudentski grad" u radno vreme Biblioteke ili u Alternative film arhivu Akademskog filmskog centra.

 

footer_logo

CA_1

 

 





Miodrag Milošević, urednik Arhiva; Milan Milosavljevic, arhivist; Marija Kovačina, arhivist; Bojana Katalina, direktor